Page 330 - Palm-Leaf-Manuscript-Wrap-in-Northeast Thailand
P. 330

การเรยี นการสอนในระบบการศกึ ษาทกุ ระดบั ตามสมควร นา่ จะเปน็           still just a firefly in the dark waiting for the next gen-
ลทู่ างหนง่ึ ในการจดุ ประกายแหง่ ความสนใจ นำ� ไปสกู่ ารเรยี นรู้ และ  eration to feel and appreciate that objects of the past,
การตระหนักวา่ การศึกษาและ การสืบทอดวฒั นธรรมด้านต่าง ๆ                including silk fabrics, recordings of various religious and
ของชาติโดยไม่ขาดสาย เป็นคุณสมบัติของผู้เจริญและเป็นหน้าท่ี            secular knowledge in a palm leaf, are something that
ของทุกคน                                                              represent our own unique culture. All levels of a civi-
                                                                      lized nation have their own identity which can be ap-
                                                                      propriately introduced into teaching and learning at all
                                                                      levels. This is probably one of the ways to spark inter-
                                                                      est. The realization of continuing and inheriting various
                                                                      aspects of national culture is to everyone’s duty as an
                                                                      active citizen.

                           ผ้าห่อคมั ภรี ์ใบลานในภาคอีสาน : อตั ลักษณแ์ ละการแพร่กระจาย  329
Palm Leaf Manuscript Wrap in Northeast Thailand : Identity and Diffusion
   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335