Page 330 - Palm-Leaf-Manuscript-Wrap-in-Northeast Thailand
P. 330
การเรยี นการสอนในระบบการศกึ ษาทกุ ระดบั ตามสมควร นา่ จะเปน็ still just a firefly in the dark waiting for the next gen-
ลทู่ างหนง่ึ ในการจดุ ประกายแหง่ ความสนใจ นำ� ไปสกู่ ารเรยี นรู้ และ eration to feel and appreciate that objects of the past,
การตระหนักวา่ การศึกษาและ การสืบทอดวฒั นธรรมด้านต่าง ๆ including silk fabrics, recordings of various religious and
ของชาติโดยไม่ขาดสาย เป็นคุณสมบัติของผู้เจริญและเป็นหน้าท่ี secular knowledge in a palm leaf, are something that
ของทุกคน represent our own unique culture. All levels of a civi-
lized nation have their own identity which can be ap-
propriately introduced into teaching and learning at all
levels. This is probably one of the ways to spark inter-
est. The realization of continuing and inheriting various
aspects of national culture is to everyone’s duty as an
active citizen.
ผ้าห่อคมั ภรี ์ใบลานในภาคอีสาน : อตั ลักษณแ์ ละการแพร่กระจาย 329
Palm Leaf Manuscript Wrap in Northeast Thailand : Identity and Diffusion